ÖSK och 8190 växlar upp samarbetet 2023

Samarbetet med ÖSK Fotboll inleddes inför säsongen 2021. Nu tar vi nästa steg tillsammans. Till årets säsong går vi in som ny dräktpartner på herrlagets matchställ 2023 och kommer att spela en större roll i sportklubbens kommunikationsarbete.

– 8190 är en stark lokal aktör med mycket Örebrohjärta vilket är väldigt kul och känns som rätt väg för klubben. Vi har trivts bra ihop och gillar deras tankar framåt så det känns tryggt att nu ge dem mer ansvar i frågor gällande varumärket ÖSK, säger Jonas Lindegren, VD.

Tidigare har 8190 hjälpt ÖSK Fotboll med olika former av produktioner och digital annonsering. Under 2023 får vi ett större ansvar och kommer att arbeta med klubbens varumärkesfrågor, strategi, digital annonsering, produktion och rådgivning samt löpande marknadsinsatser för att stärka varumärket ÖSK på både kort och lång sikt.

Som en del i samarbetet tar 8190 även steget upp och går in som dräktpartner för herrlaget, vilket innebär att vår logotyp kommer att synas på matchstället under säsongen 2023.

– Vi har en tydlig ambition att vi vill arbeta med de starkaste varumärkena i Örebro och ÖSK är absolut ett av dem, om inte det starkaste. Det är en ynnest att få arbeta med ett varumärke som så många känner så starkt för. Vi kommer göra allt för att hjälpa klubben både på och utanför läktarplats, säger Pierre Ljudén, Creative Director och delägare på 8190.

På bild:
Andreas Ekberg
(Marknadsansvarig, ÖSK Fotboll)
Elin Wiewegg (Projektledare, 8190)
Jonas Lindegren (VD & Klubbchef, ÖSK Fotboll)
Pierre Ljudén (Creative Director, 8190)

Driftanmälan

1