Närkefrakt väljer 8190 som kommunikationsbyrå

De startade 1936, är toppmoderna år 2023. Vi är stolta att få välkomna ett av regionens starkaste varumärken till 8190. Det nya samarbetet med Närkefrakt innebär att vi får huvudansvaret för transport- och logistikpartnerns varumärkesarbete och kommunikation.

– Efter en längre process med pitchar och dialoger föll valet på 8190, säger Ann Sehlin, försäljnings- och marknadschef på Närkefrakt, och fortsätter:

– Vi är glada för det och det känns som att vi är i trygga händer. I 8190 har vi hittat en partner som på kort tid förstått våra behov och levererat därefter. Det ska bli spännande att se vad vi kan skapa tillsammans på sikt.

Samarbetet inleddes i början på året med ett grundligt varumärkesarbete. Det innebär att 8190 bland annat uppdaterar Närkefrakts brandbook och arbetar fram nya strategier för deras kommunikation, med fokus på de digitala kanalerna.

Utöver ett grundläggande varumärkesarbete kommer vi att ansvara för all löpande kommunikation i Närkefrakts sociala kanaler. Uppdraget innefattar även ansvar för digital annonsering, mediaproduktion och kontinuerlig rådgivning.

Vi på 8190 är stolta över att ha fått förtroendet.

– Närkefrakt är ett anrikt varumärke som de flesta i Närke har en relation till, vilket gör att det här samarbetet känns både utmanade och extra roligt. Vi ser många möjligheter framåt och längtar redan efter att få ta nästa steg, säger Pierre Ljudén, Creative Director på 8190.
Närkfrakt väljer 8190 som kommunikationsbyrå

På bild:
Pierre Ljudén (Creative Director, 8190)
Ann Sehlin (Försäljnings- och marknadschef, Närkefrakt) 

Driftanmälan

1