Europrofil är Nordens ledande specialist på hållbara byggsystem i stål. Från sin produktion i Nora, i hjärtat av svenska bergslagen, levererar de smarta lösningar i stål som gör arbetsdagarna enklare och bidrar till en mer effektiv och hållbar byggindustri.
Deras position som marknadsledande ska inte bara behållas utan stärkas. En del av lösningen var att lägga grunden för en modernare kommunikation som speglar deras ledande verksamhet och gör det möjligt för Europrofil att ta ny mark genom nya kanaler.
I vårt varumärkesarbete för Europrofil har företaget fått en uppdaterad grafisk profil, ett nytt bildspråk och en tonalitetsguide som stärker deras kärnvärden. Allt presenterat i en varumärkesmanual som fungerar som en pedagogisk handbok för de nordiska sälj- och marknadsavdelningarna.
”Vi är mycket nöjda med det grafiska resultatet men också de många insikter vi fått om oss själva som företag. En stor styrka hos 8190 är deras projektledning i kombination med riktigt duktiga medarbetare med spetskunskap inom olika ämnen som alla är viktiga för helheten!”
– Adam Almgren, kommersiell chef på Europrofil