Välkommen Alfred till 8190: ”Vi träffades i en fiskeby i Thailand”
Vad betyder branschtermerna? Lär dig lingot inom annonsering
"Vad är en kund värd för dig?" – Patrik ger 5 konkreta Google Ads-tips
Indianerna Speedway förlänger avtalet med 8190
Vi välkomnar Victoria och Fredrik till 8190: ”Känns riktigt bra i magen”
Media i alla dess former väcker känslor hos mottagaren och är ett effektivt sätt att nå fram.
Med mediaproduktion och strategi skapar vi budskap som når fram till rätt målgrupp, via rätt kanal och i rätt tid. Det kan vara stillbilder, ljud eller rörligt material i alla dess former. Från kortare filmer för sociala medier till längre reklamfilmer.
Personalbilder till hemsidan eller produktbilder till annonsen. Det går att fota det mesta (allt?). Med professionella bilder kan ni förmedla ett budskap eller en känsla som stärker ert varumärke. En bild fångar oftast ögat först och berättar något innan mottagaren ens har börjat läsa.
Reklamfilm finns inte längre bara i TV-rutan. Idag utgör film en stor del av den kommunikation som vi dagligen möts av, även om det bara är ett kort klipp på Instagram-story eller en längre produktion som rullar på Youtube. Och det är inte så konstigt faktiskt. Till exempel, en film i headern får besökaren att tillbringa 88 % längre tid på hemsidan.
Våra piloter är licensierade och startklara. När vi filmar och fotar med drönare gör vi det enligt konstens alla regler och söker de tillstånd som behövs, där de behövs. Ta fågelvägen till snyggare bilder och filmer.
Animering passar bra i instruktionsfilmer, informationsfilmer och presentationer. Det kan ge liv till tråkiga siffror eller förenkla det obegripliga. Det låter klyschigt och det är klyschigt, men när det kommer till animering är det verkligen bara fantasin som sätter gränser.
Spela in er slogan, gör en voiceover till reklamfilmen eller rulla ut en rikstäckande radioreklam. Hur många jinglar kan du utantill? Ljud kan också bli en del av ett varumärke. Sätt tonen för er marknadsföring.