fbpx

Indianerna Speedway förlänger avtalet med 8190

Vi är glada att meddela att vi får nytt, fortsatt förtroende från styrelsen hos Indianerna Speedway. Nu förlängs avtalet med 8190 som marknadsansvariga för elitklubben.

– Det blir ännu en säsong med fartfylld kommunikation och det känns grymt kul, säger Simon Gustafsson, VD på 8190.

8190 har samarbetat med Indianerna Speedway sedan 2018. Arbetet innebär ett övergripande ansvar för all klubbens kommunikation, partners och delvis för arrangemang.

– Vi skulle inte mäkta med att sköta det själva, säger Markus Engman, ordförande i Indianerna Speedway. Dels finns inte tiden och dels har vi inte kompetensen internt. 8190 har gjort det suveränt. För att konkurrera om marknadsplatserna lokalt krävs det att vi syns och det gör vi genom det här avtalet. Det är väldigt positivt för oss.

“Med sociala medier kunde vi hålla engagemanget uppe”

Förra säsongen flög laget fram men pandemin innebar utmaningar för såväl föreningen som för kommunikationen. När riktlinjer förändrades var det snabba bud och budskap som gällde.

För att hålla engagemanget vid liv hos både fans och partners under säsongen blev bland annat sociala medier en viktig plattform. Simon Gustafsson berättar varför:

– Det var en speciell säsong men med facit i hand gick det väldigt bra. Med sociala medier kunde vi hålla engagemanget uppe och ge rätt information vid rätt tid. Det blev egentligen den enda direktkontakten vi hade med fansen när de inte kunde uppleva matcherna live.

Från och med juni i år tilläts (äntligen!) 500 personer i publiken på Glottra Skog Arena. Om allt går planenligt blir det 3 000 personer redan i juli. Folkfesten i Kumla är inte långt borta.

– Att det blir ännu en säsong med fartfylld kommunikation känns grymt kul. Vi har verkligen saknat publiken och hoppas på en otrolig säsong för laget. Vi ska göra vårt yttersta för att ta hand om både fans och partners.

Se mer från samarbetet

Vill du ha fartfylld kommunikation?