Välkommen Alfred till 8190: ”Vi träffades i en fiskeby i Thailand”
Vad betyder branschtermerna? Lär dig lingot inom annonsering
"Vad är en kund värd för dig?" – Patrik ger 5 konkreta Google Ads-tips
Indianerna Speedway förlänger avtalet med 8190
Vi välkomnar Victoria och Fredrik till 8190: ”Känns riktigt bra i magen”
SPL är Sveriges största padelliga.
I den rikstäckande samlingsserien deltar såväl amatörer som proffs i herr-, dam- och mixklasser. Lagen delas in i divisioner utifrån nivå och län och spelar om en vinstpott som fördelas över klasserna. En av flera fördelar med Svenska Padelligan är att den inte är bunden till någon specifik hall. Det är helt enkelt hemmalaget som bestämmer och bokar sin hemmabana. På så sätt blir seriespelet flexibelt och lagen möter alltid andra lag i närheten av sin egen hemmabana.
SPL har som målsättning att bli den stora samlingsligan i Sverige. I framtiden vill de även ge spelare i de högsta serierna möjlighet att leva på den snabbt växande sporten.
– David Gustafsson, Verksamhetsansvarig för Svenska Padelligan
Inför ligastarten 2021 fick vi ta över för Svenska Padelligans digitala närvaro. Målet var att öka antalet anmälningar till den rikstäckande ligan.
I uppdraget ansvarade vi för konceptplanering, filmproduktion och fotografering, samt skapade en fyra veckor lång kampanj på sociala medier. Resultatet blev en digital kampanj som nådde ut till 240 000 personer över hela landet och bara via kampanjen kom det in 163 % fler anmälningar än tidigare år.
Totalt ökade SPL:s anmälningar med 250 %.