fbpx

Digital kampanj för Svenska padelligan

Uppdrag:
Innehåll Media

SPL är Sveriges största padelliga.

I den rikstäckande samlingsserien deltar såväl amatörer som proffs i herr-, dam- och mixklasser. Lagen delas in i divisioner utifrån nivå och län och spelar om en vinstpott som fördelas över klasserna. En av flera fördelar med Svenska Padelligan är att den inte är bunden till någon specifik hall. Det är helt enkelt hemmalaget som bestämmer och bokar sin hemmabana. På så sätt blir seriespelet flexibelt och lagen möter alltid andra lag i närheten av sin egen hemmabana.

SPL har som målsättning att bli den stora samlingsligan i Sverige. I framtiden vill de även ge spelare i de högsta serierna möjlighet att leva på den snabbt växande sporten.

“Vi ville få in fler anmälningar, och det fick vi verkligen!”

– David Gustafsson, Verksamhetsansvarig för Svenska Padelligan

Inför ligastarten 2021 fick vi ta över för Svenska Padelligans digitala närvaro. Målet var att öka antalet anmälningar till den rikstäckande ligan.

I uppdraget ansvarade vi för konceptplanering, filmproduktion och fotografering, samt skapade en fyra veckor lång kampanj på sociala medier. Kampanjen nådde ut till 240 000 personer över hela landet och bara via kampanjen kom det in 163 % fler anmälningar än tidigare år.

Totalt ökade SPL:s anmälningar med 250 %.

Bolla kampanjidéer? Vi bokar bana.