En kampanj för fler årskort på läktarna

Vårt uppdrag var att ta fram ÖSK:s årskortskampanj inför säsongen 2025 med det givna målet: att få fler årskortsinnehavare på läktarna. För att samtidigt stärka klubbens ekonomiska förutsättningar inför den nya säsongen genomfördes kampanjen utan Early bird-rabatter, som föregående år hade lockat till många tidiga köp.
Trots att det skiljer mer än hundra år mellan ÖSK:s yngsta och äldsta supportrar delar alla samma drivkraft: att stötta sin klubb. Hur vi gör det – och varför – skiljer sig däremot. När vi utformade kampanjen tog vi avstamp i supportrarnas gemensamma grund samtidigt som vi segmenterade målgruppen för att anpassa budskapen och kanalerna efter hur varje grupp upplever (och vill uppleva) fotboll.
Bild från kampanjen allt fotboll kan vara för Örebro sportklubb

Säsongens årskortskampanj nådde människor i olika åldrar, i olika kanaler och med olika anledningar till att gå på fotboll. Med budskap anpassade därefter sålde årets kampanj 1 375 årskort – en ökning med 8 % jämfört med föregående säsong – samtidigt som den totala intäkten för Sportklubben ökade med 14 %.
Säg hej,

Ska vi skapa bra kommunikation?

Ring, mejla eller hälsa på. Vårt team är ditt team. Tillsammans hittar vi lösningarna som ger bäst resultat och hjälper er att nå era varumärkes- och marknadsmål.
Se vårt team
Viktor Håkansson
Strategisk copywriter
072-330 81 90
viktor.hakansson@8190.se
Elin Forslund
Produktionsledare
070-604 81 90
elin.forslund@8190.se