Ett KCEM för framtiden
KCEM har länge varit en trygg punkt för företag, organisationer och myndigheter inom den nordiska explosivämnessektorn. Men för att stå ännu starkare inför framtidens krav och möjligheter behövdes en modernisering av varumärket.

Tillsammans med KCEM tog vi fram en ny varumärkesstrategi som sätter säkerhet, kompetens, gemenskap och trygghet ännu tydligare i fokus. Med bland annat en ny nollvision på plats, ett tydligt varumärkeslöfte och ett modernt visuellt uttryck är KCEM redo att samla fler av sektorns aktörer och öka sin synlighet – inte minst i digitala miljöer.



Varumärkesstrategin sammanställdes i en brandbook som en heltäckande guide för hur KCEM ser ut, låter och vill upplevas. Guiden innehåller allt från deras nollvision och företagspresentationer till tonalitetsguide, logotyp, grafiska element, illustrationer och bildspråk som ska ligga till grund för KCEM:s kommunikation i många år framöver.
Säg hej,
Ska vi skapa bra kommunikation?
Ring, mejla eller hälsa på. Vårt team är ditt team. Tillsammans hittar vi lösningarna som ger bäst resultat och hjälper er att nå era varumärkes- och marknadsmål.
Se vårt team
Elin Wiewegg
Byråchef
Byråchef
070-295 81 90
elin.wiewegg@8190.se
elin.wiewegg@8190.se

Viktor Håkansson
Strategisk copywriter
Strategisk copywriter
072-330 81 90
viktor.hakansson@8190.se
viktor.hakansson@8190.se